Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ליצירת קשר

השארו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    תוכנית עסקית למסעדה

    כמו בעסקים רבים אחרים ידוע כי תוכנית עסקית לבית העסק היא אחד הנדבכים החשובים והעקריים בהקמה ובפעילות-על אחת כמה וכמה בהקמת ותפעול מסעדה יש צורך בתוכנית עסקית מגובשת, מסודרת ומדוייקת אשר תדע להתאים את ציפיות היזם אל מול הנתונים הקיימים בשוק כך שיצליח לממש גם את חלומו וגם להצליח ולהרוויח. ואומנם,ישנם נתונים שנאספו בשנים האחרונות מראים שללא תוכנית עסקית קיימת סיכויי ההצלחה של בית העסק ובמקרה שלנו מסעדה יורדים באופן חד לטווח הקרוב, הבינוני והרחוק. הדבר מראה לנו כמה חשוב שתהיה תוכנית עסקית למסעדה ולהיות בין היזמים שיודעים לתכנן תוכניות בצורה מושכלת המביאה בדיעבד להצלחה גדולה.

    מה בעצם כוללת התוכנית?

    התשובה הקצרה והפשוטה לשאלה זו היא שבתוכנית עסקית יש את כל המרכיבים המרכזיים והרלוונטיים להצלחת המסעדה-כמו במתכון למנה מושלמת.אם נכנסים יותר לעומק התמונה אפשר לראות שבתוכניות עסקיות למסעדות מתייחסים גם לאופנים של ניהול כלכלי ותזרים כספי של בית העסק,הדרכים לתפעול יום-יומי של המסעדה וזאת על פי איזון בין רצונות היזם לבין צרכי הצרכניים,תפעול מאחורי הקלעים של המסעדה ועד הגעה לרמת השאלה איך גורמים לכך שהידיעה על קיום המסעדה תתשפט ותתרחב ויגיעו אליה אנשים ממקומות שונים ואפילו מרוחקים.התוכנית העסקית סוכמת את כל המשתנים הללו ואת ערכם וע״י כך מתבשלת התוכנית העסקית.

    מרעיון למציאות

    כיום כבר כמעט כולם יודעים שבמשק הישראלי אם יזם נכנס להפעיל עסק הוא חייב שתהיה לו קודם לכן תוכנית עסקית שהרי לא מומלץ כלל וכלל להקים ועל אחת כמה וכמה לתפעל עסק עם ידע תיאורטי שהיזם למד בתואר אקדמי או בלימודי תעודה למשל. לשם כך צריך גם נסיון כמו בהקבלה לתהליך של קבלה לעבודה שבו לרוב לומדים את המקצוע ואחר כך עובדים בו בפועל. השילוב של למידה פלוס ניסיון גם מצריך כיום כדי להיות מנהל מסעדה מצליח גם ייעוץ בשלב כתיבת התוכנית העסקית.חברת new Rest לניהול,ייעוץ והקמת מתחמי מזון מספקת בדיוק את השירותים הללו ותעזור ליזם כמו לתלמיד ללמוד את סודות ניהול העסק וגם תלווה ותסייע בתפעולו התדיר.

    הקמת מסעדה

    הקמת מסעדה הינה עסק מורכב לכל הדעות. כאשר אדם או זוג או קבוצת אנשים מעוניינת לפתוח מסעדה צריך לקחת בחשבון הרבה נקודות ונושאים שצריך לדעת לשים עליהם דגש במהלך ההקמה. בין היתר צריך לשים לב שנמצא ברשות המקימים ההון ההתחלתי הדרוש להקמת עסק כמו מסעדה שבה יש מבחר רב הרבה יותר של סוגי מאכלים ומנות כמו גם תפריט מורכב יותר וזאת להבדיל מבתי קפה או עמדות למכירות סוג אחד של מזון.דבר נוסף שצריך להתייחס אליו הוא המיקום של המסעדה וזאת בשני היבטים עקריים:המיקום הפיזי-כיצד ייראה המקום מבחינת עיצוב וריהוט וגם המיקום הגיאוגרפי-היכן תמוקם המסעדה פיזית על גבי המפה.

    מה חשוב להתייעץ לגביו לפני?

    מכיוון שיש כל כך הרבה מסעדות בארצנו מכל הסוגים והמינים חשוב מאוד להיוועץ עם גורם בכיר בעל ידע ונסיון בתחום הקמת מסעדות. מאוד מומלץ לקבוע פגישה ראשונית עם גורם זה ולשאול אותו את כל השאלות הרלוונטיות שהכנתם מראש הנוגעות לכל הנקודות העקריות שצריך להתייחס אליהם.כדאי מאוד גם לשמוע מאותו גורם את סיפורו האישי שהרי בדרך כלל למי שיש ידע בתחום מם הסתם הוא עבר את התהליך המייגע של הקמת בית אוכל והוא יודע למשל דברים כמו בניית אסטרטגיה ותכנון מראש של מסעדה,שימת דגש על ההתנהלות הפיננסית בזמן ההקמה והתמקדות בעיקר ולא בתפל בעת ההקמה.

    מה בכל זאת אפשר לייעץ בתור התחלה?

    בראשית הדברים נדגיש שיש צורך לחשוב בתחילה בין היתר על איך מפרסמים את הנושא של הקמת המסעדה ובאילו ערוצים תקשורתיים משתמשים לשם כך.לאחר מכן כאמור צריך שהפרסום ינסה להתאים את עצמו כמה שיותר למציאות על ידי כך שצריך לדקדק בפרטים הקטנים כמו בניית ועיצוב תפריט ברור ומסודר אך גם מעוצב יפה,שיפוץ המיקום של המסעדה וחשיבה על איך הלקוחות ירצו שהמסעדה תיראה בכדי שיוכלו להנות בה ואיך לנהל את העסק בשוטף.חברת New Rest ניהול,ייעוץ והקמה בתחום המזון והמשקאות תאפשר לכם באופן מקצועי להקים את המסעדה שתמיד חשקתם בה.

    פתיחת מסעדה

    פתיחת מסעדה הינה החלטה כבדת משקל ליזם בצעד שכזה בסופו של דבר-המשפט לא נאמר בכדי למנוע מאנשים לפתוח מסעדות אלא בגלל נתונים סטטיסטיים שמתפרסמים ומראים ששוק המסעדות בארץ הינו בעל סיכון בשל העובדה שכיום פועלות בארצנו אלפי מסעדות. בשל כך נגזרת העובדה שכדי להצליח בתחום – שהרי מטרת היזם היא להרוויח את לחמו  – ישנו צורך כיום להתמודד עם אנשי מקצוע רבים מתחומים שונים כדי לתפעל מסעדה בסדר גודל רציני ובהם ספקים, יבואנים, צוות עובדים שבו כלולים מלצרים, מארחים ואנשי מטבח שמכינים את המזון.

    צעד מחושב

    אם היזם המעוניין בלפתוח מסעדה יודע שיש מאחורי גב כלכלי רחב היקף ואת מנת הידע המקיפה והמספקת על מנת להתחיל בצעד שכזה הדבר עדיין אינו אומר שאין כל צורך לבצע חישובים מעמיקים לפני פתיחה של מסעדה בפועל שבה גוזרים את הסרט ועורכים את אירוע הפתיחה. הצעדים הראשונים שמומלצים לרוב לביצוע הינם בראש ובראשונה למנות את ההון הראשוני שיש ליזם ולראות אם הוא מספיק בכדי לבצע פתיחה שכזו ביחס לעסקים דומים בסביבה או דומים בסדר הגודל שלהם (שהרי לא ניתן להשוות במדוייק אלמנטים שכאלה). עניין נוסף שיש צורך לעסוק בו הוא כתיבת תוכנית אשר תפרט שלב אחרי שלב מה הם הפעולות או הצעדים הנדרשים קודם לפתיחת המסעדה, במהלכה וגם אחריה וגם להכין תוכנית גיבוי למקרה שאחד השלבים ישתבש ואז ניתן יהיה לפתור את הבעיה בקלות יתרה.

    על אנשים וסעודות

    כאשר עוסקים בפתיחה של מסעדה יש לדון בשולי הדברים בערך המוסף שבני-אדם מייחסים לבילוי במסעדה.מהעבר הרחוק ועד ימינו אנשים התכוננו לסעודות או להליכה למסעדה כאשר מסעדות מודרניות החלו לצוץ כשנוצרה תרבות הבילוי לאחר המהפכה התעשייתית בעיקר כטקס לכל דבר ועניין – הם היו ועודם מתלבשים באופן רשמי לרוב, בוחרים בקפידה את המסעדה אליה הם רוצים להגיע דרך בדיקה ברשת האינטרנט וצפייה בביקורות שנכתבות עליה כל העת ורק אז מחליטים. חברת new Rest לניהול,ייעוץ והקמת מתחמי מזון תדאג שתמיד יבחרו במסעדה שלכם. מנסיון רב  שנים בהחלט יש להם את זה והם ישמחו לעזור.

    ליצירת קשר

    השארו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      מאמרים נוספים

      ייעוץ קולינרי מחיר

      גם בעידן שבו ידע קולינרי בשפע נגיש לכולם, ובוודאי למי שמפעיל מסעדה או רוצה להקים עסק בתחום המזון, ייעוץ מקצועי תורם רבות לבניית תפריט מנצח מכל הבחינות ומאפשר למסעדה להתאים את עצמה לשוק שמטבעו הוא דינמי מאוד, וכך למצות את הפוטנציאל העסקי שלה. הבסיס של ייעוץ קולינרי הוא באופן טבעי יצירת תפריט שיקלע...

      תוכנית עסקית למסעדה

      מסעדנים ותיקים טוענים שצריך להיות משוגע כדי לפתוח מסעדה – והם צודקים, אבל עם שינוי קטן: צריך להיות משוגע כדי לפתוח מסעדה בלי תוכנית עסקית, ורצוי מאוד שזו תהיה תוכנית עסקית מפורטת ומדויקת שהוקדשה לה תשומת לב רבה. תוכנית עסקית נכונה היא כמו מפת אוצר: היא עוזרת ליזם להבין מהו ה-DNA של המסעדה...

      פתיחת מסעדה בארצות הברית

      מאז ומתמיד הצלחה עסקית בארצות הברית נחשבה, ובצדק, למתגמלת באמת – הן בהיבט הכספי והן מבחינות אחרות. גם הקמת מסעדה בארה"ב היא פוטנציאל לרווחים נאים מאוד, ובפרט אם המהלך, שמחייב השקעה בלתי מבוטלת, מתבצע בעזרת אנשי המקצוע המנוסים והמיומנים של new-rest. השירות שלנו משפר משמעותית את סיכויי ההצלחה גם במקרים של פתיחת מסעדה...

      קידום מסעדות